Legutóbbi blog bejegyzésünkben néhány technológia trendet vettünk górcső alá, melyek 2018-ban

befolyásolhatják a hazai gyártó cégek beruházásait.

De a hazai gyártási trendeket nem csak a technológiai trendek befolyásolják.

Összeszedtünk 3 nem technológiai trendet, melyek szintén befolyással bírhatnak a hazai termelő cégek folyamataira.

 

1, Speciális készségek iránti növekvő kereslet (szakember hiány)

A múlt gyártási munkáinak nagy részét helyettesítette az automatizálás vagy a feltörekvő technológia más formái. Egészen új kategóriába sorolható gyártási, munka feladatok keletkeztek különösen az adatelemzéshez, gépi tanuláshoz az IoT –hez és más technológiákhoz köthetően. Ezek a feltörekvő munkahelyek általában magasabb fizetést jelentenek, mint a hagyományos kékgalléros munkahelyek, nagyobb kihívást jelentve a gyártók számára. Az intelligens gyártás világában ahol az adatokat folyamatosan gyűjtik, megosztják és elemzik a gyártók számára leginkább szükséges készségek magukban foglalják azon emberi képességeket, a dolgozók részéről, hogy elemezzenek, értelmezzenek és döntéseket hozhassanak ezen adatok alapján. 

De ez a lehetőség a vállaltok számára komoly kihívás jelent. Minden gyártó cég itthon és globálisan lelkesen versenyez egymással a BIG Data az IoT és más nem technológiai területek speciális készségeivel rendelkező tehetségek megtalálásában, felvételében, valamint megtartásában.

Miközben a szakképzetség iránti igény egyre nagyobb sajnos a kínálat csekély. Ezért a munkaadók folyamatos háborúban állnak a meglévő munkavállalókkal az új készségekre való felkészítésük terén.

Különösen a kis és közepes gyártók számára okoz nehézséget, keresni, bérelni, kiképezni, és megtartani a speciális készségekkel rendelkező munkavállalókat, tekintve ezen munkavállalók magasabb bérét, vagy a drága továbbképzéseket, mely jelentős többlet költségekkel terheli meg ezen vállalatok gazdálkodását.  

A 2018-as és az azt követő évekre történő áttéréshez minden egyes gyártónak szüksége lesz egy fejlett személyzeti és képzési stratégiára, hogy az új technológiák előnyeit maximálisan kihasználva növekedni tudjanak és versenyelőnyre tegyenek szert. 

 

2, Fenntarthatóság a gyártásban (Zölddé válni egyre könnyebb)

A gyártók számára a zölddé válás leginkább az energiahatékonyságról, a költségmegtakarításról, és az innovációról szól, mint a bolygó megmentéséről. Több különböző szegmensben működő üzemi területeken a hulladékot, az energiafogyasztást és a költségeket csökkentő, könnyen fenntartható gyakorlatok egyre könnyebbé válnak a termelő cégek számára.

Az alternatív energiaforrások, itthon a napenergia (nyugaton a szél és a napenergia) növekvő kínálatával számos gyártó arra törekszik, hogy távolodjon el a fosszilis anyagok használatától.

A megújuló, fenntartható energiaforrások egyre szélesebb körben terjed el a lakosság és a fogyasztók területén. A gyártás fenntarthatóságába való befektetés 2018-ban is folytatódni fog, mivel az alternatív energiaforrások rendelkezésre állása felgyorsul és várhatóan az árak is csökkenni fognak a következő években.

A zölddé válás is támogathatja a termék innovációt. Például sok tervező új anyagkombinációkat fejlesztett ki, mely anyagok létrejöttét a természet inspirálta: víztaszító növények olyan anyagokat inspiráltak amelyek hirdofób viselkedést mutattak. A bio - ihletet megközelítések olyan újításokat eredményeztek, mint az öntisztító anyagok, a pára-mentes ablakok, és nem utolsó sorban a korrózió-gátló bevonatok. A nővényi alapú műanyagok egyre népszerűbbek és egyre inkább használják majd a gyártók.       

 

3, Több stratégiai partnerség

A növekvő komplexitás gyártási horizontjában, akár technikai, akár nem technikai jellegű segítségre van szüksége a gyártó cégeknek a bizonytalan vizeken való navigálásban. Például több partnerkapcsolatra van szükség ahhoz, hogy ügyesebben dolgozhasson, és bővíthesse a beszerzést vagy a terjesztést, értékesítést. Míg az ERP partnere segít ebben a képességben és segít a szervezeti agilitás/rugalmasság megszerzésében, hogy lépést tudjon tartani a globális változásokkal, valószínűleg más partnerekre is szüksége van, lesz a gyártó vállalatnak az ellátási lánctól a K+F erőfeszítésekig és azon túl is.

A gyártó cégek vezetőinek egyensúlyba kell hozniuk a stratégiai partnerekkel való szoros együttműködést a folyamatos kényszerrel szemben, hogy rugalmasak/agilisak maradjanak a szerződésekben és a partnerek kiválasztásában.

A vállalatok rendelkezésére állnak már a legmegfelelőbb eszközök és platformok (mint például az abas ERP)  amelyek segítik a vállalatot a partnerségi lehetőségek és kockázatok kezelésében.

 

Mint ahogy azt a fentiekben trendekből látjuk 2018-ban a gyors változás éve ígérkezik itthon és külföldön egyaránt. Mint minden folyamatban és minden évben létre kell hozni egy alkalmazkodó, agilis szervezetett, hogy navigálni tudjon a vállalat a következő lépéshez. Ebben nyújt kiemelkedő támogatást az abas ERP. 

Címkék:InterJNet

Ajánlott bejegyzések