„Úgy gondolom, hogy a mai gazdasági helyzetben nem szabad arra várni, hogy az előttünk álló lehetőséget valaki anyagilag támogassa, hanem döntsünk, és a beruházásból profitáljunk később!”

Új bejegyzéssorozatunkban, melynek a Step by step címet adtuk, lépésről lépésre bemutatjuk az abas ERP rendszer bevezetését egyik vállalkozó szellemű partnerünknél, a Czencz Kaputechnikánál. Hamarosan beavatjuk Önöket a kulisszatitkokba, de előbb ismerjék meg a szóban forgó céget!
Ifjabb Czencz Ferenccel, a Czencz Kaputechnika ügyvezető igazgatójával beszélgettünk.

Mi motiválta az ERP bevezetésére?
A cégben uralkodó káosz, ami a kezdetektől kialakult „rendszerben” és az Excel táblákban tárolt adatoknak a csoportja okozott. A probléma az, hogy nincsenek összefüggések, egybefüggő folyamatkövetések, és nem nyújt elegendő információkat a kollégáknak és vezetőknek. Információkérésnél nem mindenki tudott választ adni a partnernek, mert a vezetőre terhelődik minden. A ma jellemző nemtörődöm hozzáállásnak köszönhetően pedig „majd a főnök megmondja” a végeredmény.

Milyen konfliktushelyzeteket okoz ez?
Folyamatos súrlódást okoz egyrészt a cégen belül, másrészt a vezető és a megrendelők között. Ezek jellemzően a nem megfelelő információáramlásból adódnak, így a végére nem egyeznek meg az adatok, ajánlatok a ténylegesen megbeszéltekkel, ez presztízsveszteséget, időbeni lemaradást, többletmunkát és nem utolsósorban anyagi veszteséget is jelent.
Ezeket felismerve, napi szinten tapasztalva az egyszerűbb, átláthatóbb és gazdaságosabb munkavégzés reménye az, ami megalapozta egy ilyen ERP rendszer szükségességét.

Milyen folyamatokat szeretne viszontlátni a rendszeren belül?
Elsősorban a raktár- és dokumentumkezelést, valamint a Czencz Ajtó és Kaputechnikánál hatalmas feladatot jelentő szervizmunkák koordinálása és az ott kezelendő dokumentumok, munkalapok feldolgozása egészen a számlázásig.
Természetesen e folyamatok nyomon követése, az azonnali információk elérése nekem mint vezetőnek a legfontosabb. A meglévő ügyfelek adatbázisát is szeretnénk jobban felépíteni, ehhez egy erős CRM kell hogy a rendelkezésünkre álljon, pontos és gyors keresési lehetőséggel. Mindezek mellett a háttérmunkát támogató raktárakat, készleteket és a beszerzést is támogatnia kell. Alapfunkcióként ezt is elvárom a rendszertől!

Mekkora ügyfélállományuk van?
Jelenleg a teljes vevőállományunk lakossági és közületi ügyfeleket is beleértve kb. 2500 partner összesen. Rendszeres, az ipari szegmensben működő vevőink száma úgy 300-400-as nagyságrendű, akik nagyrészt szervizhez kötöttek.

Hogyan készíti fel munkatársait az új rendszer bevezetésére, egyáltalán gondolt-e rá?
Úgy tervezem, hogy bevezetés előtt részletes tájékoztatást adok a rendszerről kollégáimnak, felvázolva, hogy mit és miért vezetünk be, majd ezzel hova szeretnénk eljutni. Pl: átláthatóbb cégszervezést szeretnénk vele elérni, kontrollálhatóbb munkavégzést stb., de erről már beszélgettünk. ...Egyébként már említettem Nekik. :-)

Hogy fogadták?
Negatív kritikát nem kaptam, persze ellenállás, mint minden újban, mindaddig várható, amíg meg nem tanuljuk kezelni az új rendszert. Utána belátják majd, hogy megkönnyíti mindennapjaikat.

Milyen nehézségekre számít?
Elsősorban kezdeti időzavar! Kérdéses, hogy a napi munka mellett lesz-e idő a bevezetésre. Milyen átszervezések kellenek majd? Hogyan fogjuk végigvinni a bevezetést? A raktárt át kell alakítani, jelenleg ez nagy feladatnak tűnik. Kollégák ellenállása, fogja-e, tudja-e majd használni rendesen a mobileszközt? Ilyen és rengeteg ezekhez hasonló kérdés foglalkoztat, de úgy gondolom, kitűztünk egy célt, amit el kell érni!

Ki támogatja a cégen belül ebben?
Gyakorlatilag eddig senki. :-)

Milyen elvárásai vannak az InterJNet Kft. – abas Magyarország munkatársaival szemben?
Baráti, segítő hozzáállás, maximális háttértámogatás az, amit elvárok, de úgy gondolom, ez természetes. Bízom abban, hogy az InterJNet Kft-nél profi csapatra lelünk. Nyilván a kapcsolatunkat megelőzően feltérképeztük az ERP piacot, azért beszélgethetünk erről, mert eddig rosszat nem hallottam, tapasztaltam. :-)

Ön szerint egy ERP bevezetése beruházás vagy kiadás?
Rövid távon kiadás, hosszú távon mindenképp beruházás.

Ön szerint mikor térül meg, mikor lehet megtérültnek nyilvánítani az abast?
Első számításaim szerint úgy 2-3 év, de erről a bevezetés után még beszéljünk. :-) Részemről akkor tekintem megtérültnek, ha mind energiában, mind munkaidőben gyorsabban, kedvezőbben mennek a feladataink, hiszen profitálni tudunk abból, hogy időt nyerünk. Gyakorlatilag gyorsabb megtérülést eredményezhet, ha a működő rendszerből rutinszerűen - akár marketingen keresztül - versenyelőnyhöz jutunk. Mint vezető akkor leszek elégedett, ha átlátható, egyszerűen koordinálható folyamatokat láthatok magam előtt. Számít az is, hogy a kiválasztott rendszer mennyire fejlett, modern és „használatra kész”. Ahhoz, hogy a megtérülése pontosan kiszámítható legyen, számolni kell az egyéb járulékos költségekkel. Gondolok itt az egyedi fejlesztésekre. Találtunk olyan céget a piacon, akik nem tudtak összességében olyan komplexitást nyújtani, ami szükséges. A mobilalkalmazás szükségessége nálunk nem kérdés az erős szerviz miatt. Horror összegért fejlesztették volna le más ERP-nél. Ezzel szemben az abasban egyszerre megtalálható a rengeteg funkció mellett a jól működő mobilalkalmazás is.

Ahogy beszélgettünk, megtudtuk, hogy Ön nem vár a pályázatokra, saját erőből kívánja finanszírozni az abast.
Úgy gondolom, hogy a mai gazdasági helyzetben nem szabad arra várni, hogy az előttünk álló lehetőséget valaki anyagilag támogassa, hanem döntsünk, és a beruházásból profitáljunk később!

A Czencz Kaputechnika (Czencz és Társai 2002 Kft.) családi vállalkozásként jelenlegi formájában 2002 óta résztvevője a hazai nyílászárópiacnak, de gyökereik és a szakmában szerzett tapasztalataik egészen az 1990-es évek elejéig nyúlnak vissza. Jelenleg 14 fős csapatuk teljes körűen ipari és lakossági kaputechnikai és nyílászáró rendszerek forgalmazásával, telepítésével és fenntartásával foglalkozik, e tevékenységekből származik éves árbevételük jelentős része.
2014 májusától a mosonmagyaróvári ipari parkban birtokba vették új, több mint 600 négyzetméteres üzemüket, ahol bemutatóteremmel, saját lakatosüzemmel és rengeteg raktári termékkel várják meglévő és új ügyfeleiket.

Címkék:Bevezetés

Ajánlott bejegyzések