Megnövekedett az általános információszükséglet
 
A jelen kor embere azonnal a mobiltelefonja után nyúl, ha valamilyen információra van szüksége. A tartalomtól túláradó digitális környezet és a közösségi média átformálta a kommunikációs szokásokat. Ebben az új világban nincs olyan, hogy „túl sok hír”. 
A könnyen elérhető információ még inkább növeli az igényét a folyamatos kapcsolattartást azokkal az emberekkel, szervezetekkel és közösségekkel, akik fontosak számunkra.
 
A Motorcycle Racing Accessories (MRA) a versenypályákon használt burkolatok, szélvédők és ülések tervezésével és gyártásával foglalkozik. Az MRA évek óta az abas Business Suite elégedett felhasználója, az integrált vállalatirányítási rendszerük mobil eléréséhez pedig az abas Mobile Sales funkciót használják.
 
„Az MRA-nak nincs külső értékesítője, de sok vásáron jelen vagyunk. Annak érdekében, hogy felkészültek legyünk ezeken a fórumokon, mindig hosszú nyomtatott listákat vittünk magunkkal, amin a részletes vevői adatokat vezettük. Ma már ennél sokkal egyszerűbb a dolgunk, hiszen távoli eléréssel kapcsolódunk az abas ERP adataihoz. Begépelünk egy nevet az okostelefonunkba és azonnal az összes szükséges információ előttünk van.” – mondta Dominik Triebler az MRA ügyvezető igazgatója.
 
Az abas Mobile Sales alkalmazásával az MRA csapat tagjai okostelefonjaikkal és tableteikkel tartják a kapcsolatot egymás között, kezelik a feladataikat és jegyzeteiket, sőt, még a vevők felé is kommunikálnak a mobil applikációval. Az ügyvezető igazgató hozzátette: „Egyeztettünk a szoftverellátónkkal az abas e-Solutions-szal, hogy mely területeket szeretnénk megjeleníteni a mobil alkalmazásunkban, az abas ezeket rövidesen be is építette.” 
 
Cornelia Kleist szintén tagja az MRA vásár-csapatának és nagyon intuitívnak találja a mobil applikáció használatát: „Az alkalmazás navigálása szabványokon alapszik. A legfontosabb információk elérhetőek a start menüből, beleértve a vevői keresést és az aktuális feladatokat. Innen egyszerűen elnavigálok a számomra szükséges információhoz az érintőképernyő használatával.”
 
A mobilitás egyre növekvő szerepe a mai ERP környezetben a mobil megoldásokat sokkal többé teszi, mint puszta trend - ez sokkal inkább már norma. „A mobil alkalmazás az alapcsomagunk része, és büszkén mutathatom be a harmadik generációs mobil megoldásunkat, ami zavartalan, platform független kapcsolódást biztosít a szükséges céges adatokhoz.” jelentette ki Daniel Rau, az abas Software AG termékmenedzsere.
 

Teljesen mobil ERP?

Valószínűleg egy nap a hagyományos ERP rendszerek teljesen mobil alkalmazásokká válnak, de ehhez még évek kellenek. Jelenleg az a legjárhatóbb út, ha van egy asztali ERP megoldásunk, valamint mobil kapcsolatunk az ERP központi részéhez. Ez a megközelítés jobban kiszolgálja azokat a bonyolultabb üzleti folyamatokat, melyekre a vállalat támaszkodik, és egyben kielégíti az asztalnál ülő dolgozók munkáját is.
 
Az ERP technológiák fejlődését nézve érthető, hogy a fejlesztők és az ERP gyártók erősen a mobil számítástechnikára helyezik a hangsúlyt. A vállalkozások olyan előnyöket várnak ettől a megoldástól, mint az alacsonyabb tranzakciós költségek, a fejlettebb pénzforgalom, az egymáshoz jobban illeszkedő folyamatkezelés, a tökéletesített kapcsolat a vevőkkel és a még elégedettebb dolgozók. A hagyományos asztali ERP megoldásoknak azonban még mindig van és lesz is helye a jövőben.
 
A „Hozd a Saját Eszközödet” (Bring Your Own Device – BYOD) koncepció felvet pár kérdést azzal kapcsolatban, hogy hogyan kezeljenek ilyen sokféle készüléket. Van pár termék a piacon, ami segíti a BYOD koncepcióját, de ezen felül felmerülnek további kérdések, például hogy hogyan lehet megbirkózni az összetettséggel és az adatbiztonsági problémákkal.
 

abas Mobile Apps

Alexander Schwarz, az abas Software AG nemzetközi projekt koordinátora szerint, „A mobilitás az üzleti siker egyik kulcstényezője napjainkban és a közeljövőben is. Évek óta fejlesztünk mobil alkalmazásokat, jelenleg a harmadik generációnkat adtuk ki. A mobil megoldásokkal az értékesítési, szervizes és beszerzési csapatoknak valós idejű információt biztosítunk, ezzel is felzárkózva a kor üzleti igényeihez.
 

Kipróbálná ezeket a mobil alkalmazásainkat? Látogasson el a mobile.abas-software.com weboldalra. 

 
A Mobile Sales alkalmazás a külső értékesítési igényekhez illeszkedik. 
 
Az applikáció független az éppen használt böngészőtől, továbbá hozzáférést biztosít a következő funkciókhoz:
  • Teljes szövegkeresés és területi keresés a vevőkhöz, érdeklődőkhöz és kapcsolataikhoz,
  • készlet információ és ár információ a termékekről,
  • a kritikus értékesítési megbízások megjelenítése,
  • feljegyzések és feladatok megjelenítése szövegkörnyezettől függően,
  • vevői áttekintés bevételi és kapcsolati információval,
  • vevők, érdeklődők és kapcsolataik létrehozása és szerkesztése,
  • értékesítési folyamatok létrehozása és szerkesztése (lehetőség, ajánlat, megbízás),
  • feladatok és feljegyzések létrehozása és szerkesztése,
  • csomagoló címkék, számlák és nyitott tételek megjelenítése,
  • megrendelési igazolás létrehozása PDF-ben és annak e-mail-es küldése a vevő számára.
 
A Mobile Service még erőteljesebben támogatja a szolgáltatás területén dolgozókat a szolgáltatási feladatok tervezésében és feldolgozásában. 
A következő funkciók már a szabvány szoftverkiadásban is megtalálhatóak:
  • szerviz technikusok feladattervezése naptár funkció segítségével, 
  • felkészülés a feladatra a vevői adatokhoz és szerviz termékekhez történő hozzáférés segítségével,
  • darabjegyzék és szerviz történet, szerviz megrendelések és anyagtervezés,
  • feladatok idejének nyilvántartása,
  • egy szerviz feladathoz szükséges anyagok nyilvántartása,
  • a listázott anyagok kezelése és az anyagszükséglet létrehozása.
A Mobile Purchase hozzáférést enged a szállító aktájához okostelefonnal és tablettel is, így gyorsan áttekinthetőek a szállítókhoz tartozó interakciók.
 
A következő funkciók a szabvány beszerzési kiadás részei:
  • Szállítók keresési lehetőségei megadott tulajdonságok alapján,
  • kritikus folyamatok, melyek magukba foglalhatják a kiszállításokat, létrehozott beszerzési megrendeléseket és a beszerzési folyamatok más szempontjait, 
  • termékinformáció, ami biztosítja a távoli felhasználónak, hogy megtalálhassanak bizonyos termékeket, megkapják a szükséges információkat.

Címkék:Újdonság

Ajánlott bejegyzések