Minden raktárral rendelkező cég nagyon jól tudja, hogy mekkora fáradtságot jelent a készletek nyomon követése. A megrendelt anyagok és eszközök egyrésze a szállítás során meghibásodik, annak a visszaküldését és adminisztrációját hatékonyan tudni kell kezelni. Az ellátási lánc és a vonatkozó készletszintek összehangolása nem egyszerű művelet, de ebben tud kézzelfogható segítséget nyújtani az abas ERP, ami okostelefonon és tableten is elérhető. A következőkben erre helyezzük a hangsúlyt.

Az 5 központi elem, amire az abas ERP építkezik:

  • A tételeken szereplő vonalkódok nyomon követése, amivel ellenőrizhetőek a készletszintek.
  • Figyelmeztetést küld az illetékeseknek, ha a készletszintek az előre meghatározott paraméterek alá csökkenek.
  • Közvetlen kezelőfelület létrehozása az eladó és a beszerzés között.
  • Beléptetőeszközök telepítése a valós idejű adatok beérkezéséhez.
  • Kapcsolat a vezetők és a logisztikai munkatársak között.

Ezek azok a funkciók, amelyek hivatottak tükrözni a mobilos készletnyilvántartás tudásának széles spektrumát. Lehetőség nyílik a múltbéli készletgazdálkodási adatokat összegezni, amelyekből világos tendenciák rajzolódnak ki, nagyobb rálátást biztosítva a beszerzéshez. Láthatjuk, hogy melyek azok a beszállítók, akik időben és megfelelő állapotban juttatják el megrendeléseinket, vagy például a készletek felhasználásukig mennyi időt töltenek a raktáregységekben. 3 eszköz a lehetőségek kiaknázásához:

1. Egyszerűsített vonalkód telepítése

Számos vállalkozás még mindig nem használ vonalkódot. Ez a jelenség nem abból fakad, hogy a vonalkódok alkalmazása túl összetett lenne, vagy nem lenne kellően hatékony, hanem mert önmagában túlságosan költségesek. Miszerint: a vonalkódokat ki kell nyomtatni (ez a legkévésbé költséges része), típusfüggű leolvasók és adatgyűjtők beszerzése és élesítése, mindezt persze külön erre a célra felvett szakember támogatásával.

Az abas mobil készletkezelési rendszerrel, csak arról kell gondoskodnia, hogy a vonalkódokat elhelyezze a tételeken. A felület lehetővé teszi, hogy az okostelefon vagy a tablet leolvasóként funkcionáljon, a leolvasás után rögtön integrálja is az abas ERP-be. Így a bonyolult és időigényes hardvertelepítési költségeket megspórolja. Az eredmény gyors és naprakész készletkezelés.

2. Alkalmazhatóság

Az okoseszközök használata nagyfokú rugalmasságot biztosít az üzleti környezetben. A vezetők minden esetben valós idejű adatokhoz jutnak hozzá, amivel követhető válik a készletek komplett élettörténete, a beérkezésüktől kezdve egészen a felhasználásukig, miközben értesítéseket kapnak a beszerzés és készletgazálkodás állapotáról. Így minimalizálhatók a termelési veszteségek, és gördülékenyebb ellátási lánc alakítható ki.

3. Megnövekedett hatékonyság

Az ERP-be integrált vonalkódos rendszer egy hatékonyabb és optimális működési struktúrát tesz lehetővé. Az ERP rendszer megkönnyíti és felszabadultabbá teszi a felhasználók munkáját, a készletkazdálkodás sem képez kivételt ezalól. A kézi vezérlést felváltják az automatizmusok, a felesleges adminsztrációs terheket leveszi a munkatársak válláról, akiknek így több idejük marad az igazán értékteremtő feladatokra.

Címkék:abas AG

Ajánlott bejegyzések