Középpontban a tervezés

A Big Data használata új lehetőségeket nyit meg a gyártásban: nagyobb termelékenységet vetít elő, általa pénzügyi nyereséget realizálhat a vállalat. Ennek a legfőbb faktora az időszerű adatok.

Alkalmazása: a vevői megrendelések, a készletszintek, a gyártósorok struktúrált adatait integrálja, annak érdekében, hogy a folyamatok átláthatóak és optimalizálhatóak legyenek. Segítségével megadja annak a lehetőségét, hogy a gyártáshoz szükséges megfelelő anyagok megfelelő időben álljanak rendelkezésre. Ráadásul figyelembe veszi a vállalati szokásokat: az évek által összegyűjtött leltár jegyzékekről, ellátási lánc jelentéseiről, értékesítési ajánlatokról egységes képet ad, trendeket határoz meg. Olyan kulcsfontosságú tényezők kerülnek górcső alá, mint például a futó projektek átlagos mennyisége az év különböző időszakaiban, amiből meghatározható többek között, hogy a karbantartási munkálatokat mikor érdemes végezni, mikor nem okoz jelentősebb kiesést.

Ez a Big Data egy kézenfekvőbb használata. Mélyebb összefüggések is napvilágot láthatnak: az eredeti ügyféligények milyen gyakran változnak a gyártás során, és általában ez mikor történik. Így nagyobb rugalmasságot biztosíthatsz a termelési folyamatokban, ezzel csökkentheted a ciklusidőket és növelheted az ügyfél elégedettségét. 

A Big Data a hosszútávú tervezés gerince: a gyártó akár új ötletekhez is hozzájuthat. Csak figyelnie kell a közösségi médiában, miként használják a fogyasztók "éles" helyzetben a termékét. Képek, videók, blogposztok illusztrálják mindezt, ezzel segítve a gyártót a termékfejlesztésben, finomhagolásban. Idővel egyre tisztább képet kap a fogyasztói szokásokról, amellyel tervezheti a termelési kapacitást, és új stratégiai döntéseket hozhat meg.

Címkék:abas AG

Ajánlott bejegyzések