Az egyes termékek eladási árainak változatos meghatározása az értékesítési stratégia fontos része lehet, akár kereskedő-, szolgáltató- vagy gyártó cégről legyen szó.
Az abas Business Suite árképzése alkalmas az eladási árak széles körű leképezésére.
 
Az abas Business Suite vállalatirányítási rendszerének árképzése 3 hierarchiai szintre osztható:
1.    Árucikk árak
2.    Árcsoport, rabatt csoport
3.    Keretmegbízás
 
Az árképzés alapfunkciójaként lehetőség van az árucikk törzsadatokban 9 különböző eladási árat rögzíteni, eltérő pénznemben és áregységben. A különböző eladási árakat akár vevőhöz, akár vevőcsoporthoz is rendelhetjük, így beállítható, hogy egy kiemelt vevő a listaárhoz képest kedvezményes áron tudja a termékeket megvásárolni. Az összes eladási ár esetében eltérő pénznem megadása is lehetséges, így minden vevői igény kielégíthető. A különböző pénznemekben rögzített eladási árakhoz rögzíthetünk másodlagos pénznemet is, ezáltal egy eladási árat meghatározhatunk forintban és euróban is. Ennek köszönhetően az értékesítési bizonylat eltérő pénznemben (forint helyett euróban) készül el, akkor nem a napi árfolyammal történik az árak átszámolása, hanem a cikktörzsben rögzített fix eladási ár jelenik meg a folyamatban.
 
abas ERP árképzés
 
Egy árucikkhez a törzsadatokban 9 különböző, vevőtől függő eladási ár rögzíthető. Ha ennél több egyedi vevői árra van szükség, akkor használhatjuk az árcsoport törzsadatot.
 
Az árcsoportok alkalmasak arra, hogy időszaktól függően egyedi vevő és árucikk kapcsolat alapján tetszőleges számú eladási árakat rögzítsün. Az árképzés során nemcsak egyedi vevői árak rögzíthetők, hanem vevő, illetve termék csoport szerint is megadhatók az árak. Az árképzés alapvető funkciói során a következő esetek kezelhetők:
 
•    Kiskereskedő vevőcsoport és egy árucikk esetében egyedi eladási ár rögzítése,
•    kiskereskedő vevőcsoport és egy termékcsoport egyedi eladási árának rögzítése. (tipikusan homogén termékek esetében fordulhat elő, például. piros, és zöld színű ceruza.)
•    egy vevő és egy árucikk kapcsolat alapján az eladási árak rögzítése.
•    egy vevő és egy termékcsoport egyedi eladási árának rögzítése.
 
A fenti lehetőségek bármelyikénél az eladási árak mennyiségtől függően is meghatározhatók. Minél többet vásárol a vevő, annál kedvezőbb lesz az eladási ár. Minden árcsoport törzsadat esetében 2 árat 2 különböző pénznemben rögzíthetünk, akár mennyiségtől függően.
 
Az árcsoportok mellett lehetőség van rabatt csoportok kialakítására is, amivel a cikktörzsben vagy az árcsoport törzsadatokban szereplő eladási árakból lehet százalékos kedvezményt elszámolni. A rabatt csoportok alkalmasak az árcsoporttal megegyező esetek kezelésére, szintén mennyiségtől függően.
Ha egy árucikkre a cikktörzsben, illetve árcsoportban is rögzítünk eladási árakat, akkor az árcsoportban szereplő eladási árnak lesz magasabb a prioritása, az fog megjelenni az értékesítési bizonylatokon.
 
Az árcsoport, rabatt csoport törzsadatokban szereplő árakat, illetve kedvezményeket egy infosystem segítségével időszaktól függően le tudjuk kérdezni, így lehetőségünk van akár az aktuális árlista lekérdezésére, akár egy egyedi vevői árlista összeállítására is.
 
Az árképzési hierarchia legmagasabb szintjén a keretmegbízás (keretszerződés) áll, amit egy vevőre, és tetszőleges számú árucikkre rögzíthetünk. A keretmegbízáson rögzíthetjük az árucikkek egységárát és azokból akár százalékos kedvezmény is adható. Amíg a vevőnknek van nyitott keretmegbízása egy árucikkre, addig az értékesítési bizonylatok készítése során a keretmegbízáson lévő árat, kedvezményt javasolja automatikusan a rendszer, még annak ellenére is, hogy az árucikkre van árcsoport, rabattcsoport rögzítve, vagy a cikktörzsben szerepel eladási ár.

Címkék:abas AG

Ajánlott bejegyzések