Mi a problémád? – 3. rész

A modern ERP rendszer segít az adatok többszöri rögzítésének megszüntetésében, valamint a hasonlóan redundáns manuális folyamatok alááshatják az üzleti lehetőségek hatékony működését.

Amikor a szakképzet munkatársak jelentős időt fordítanak a monoton, fárasztó adat rögzítés elvégzésére, olyan időt veszítenek, amelyet egyébként az üzleti tevékenységre nagyobb értéket nyújtó feladatokra fordíthatnának. A probléma az, hogy sok vállalat olyan régi rendszereket használnak, amelyek korlátozott munkafolyamat-kezelő eszközökkel és rossz mobil funkcionalitással rendelkeznek. Ennek megfelelően a felhasználóknak újra be kell írniuk a nyomtatott formanyomtatványokra vonatkozó adatokat, és kézzel kell átadniuk az információkat a projektben részt vevő feleknek.

A modern ERP rendszerek Business Process Management (BPM) eszközei megváltoztatják ezt a helyzetet a kulcsfontosságú folyamatok automatizálásával, kiküszöbölve a napi munka során felmerülő többszöri adat rögzítés problémáját.

Nézzük meg közelebbről, hogy az abas ERP BPM rendszerre, hogy támogatja a vállalatot a munkafolyamatok automatizálásában.

 

Új munkafolyamat kezelési paradigma

Egy tipikus ERP-vel egy felhasználó, aki megpróbált döntést hozni egy folyamatban, kézzel kezdte a különböző jelentések közötti navigálást a vállalaton belüli legfontosabb adatpontok áttekintéséhez.

Innentől kezdve a dolgozónak e-mailen keresztül folytatnia kell az érdekeltekkel való kapcsolattartást, az adatokat egy jelentésből egy táblázatba vagy külön jelentésbe kell beírnia az információk összehasonlításához, majd kézzel kell átadnia a kulcsfontosságú részleteket azoknak a kollégáknak, akiknek szüksége lehet rá.

Miután ezeket a lépéseket elvégezte a felhasználó készen áll a folyamat befejezésére.

Példaként alkalmazzuk a fenti folyamatot a vevői megbízásokra:

-          a dolgozó megvizsgálja a beérkező vevői megbízást

-          Ezután a munkavállaló manuálisan rögzíti a legfontosabb adatokat, információkat egy e-mailbe, majd átadja a menedzsernek jóváhagyásra

-          Miután megkapta az engedélyt, felhasználónak értékelnie kell a szállítókat és hivatalosan el kell küldeniük a beszerzésre vonatkozó megbízást

-          Ha az beszállítónál a termék nem érhető el határidőre, akkor az alkalmazottnak bonyolult és időigényes értékesítési feladatokon kell keresztül mennie.

A fenti folyamat több érintkezési pontot igényel a különböző csapatok között a felhasználók manuális összekapcsolásával és az adatok más felhasználókkal történő megosztása révén.

Az abas ERP-be bevezettük a folyamatok automatizálásához szükséges eszközöket, melyek lehetővé teszik a vállalkozás számára, hogy kiépítsék a munkafolyamatokat és kiküszöböljék a felesleges manuális feladatokat, amelyek lassítják a műveleteket.

A vevői megbízások esetén a rendszer felismeri, hogy megbízás érkezett és kérést készít, majd automatikusan továbbítja a kulcsfontosságú részleteket a felelős felhasználónak, felhasználóknak.

Ha beszerzést kell indítani akkor a rendszer azonosítja a lehetséges szállítókat és automatikusan elküldi a beszerzési igényt. Innen akár a szállító közvetlenül frissítheti az ERP-t az általa kínált adatokkal.

Mindezen munkafolyamatok automatikusan áramlanak a felhasználók között, a dolgozók több időt tudnak fordítani a döntések meghozatalához, és kisebb erőfeszítéseket tesznek az adatok bevitelére és a kommunikáció áthaladására. A redundáns feladatok érzékelhetően csökkennek.

 

Az új vízió az ERP munkafolyamatokhoz

 Az egyéni munkafolyamatok létrehozása már nem bonyolult, fárasztó folyamat. A redundáns adatbevitel a múlté a modern ERP rendszerekkel, ami több lehetőséget kínál az adatok megosztására és az együttműködésre.

Nézze meg videónkat, töltse le az ERP kiválasztás 7 lépésben útmutatót vagy vegye fel velünk a kapcsolatot még ma. 

 

 

Ajánlott bejegyzések